LG HR400

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HR400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Scout65 22-05-2013
Geschreven voor: LG HR400

Een brok narigheid. Maakt geen verbinding met internet. Voor updates maakt het apparaat geen verbinding. Op stand by stand wordt het apparaat te warm en geeft dan geen beeld meer. Moet dan weer een uur afkoelen. Bediening loopt vast. Dan moet eerst de netspanning een poosje uit. Als hij eenmaal draait is kwaliteit goed. Maar trek er wel een halfuur extra voor uit om het ding op gang te krijgen. Kortom: Rijp voor de kliko. Niet kopen.

bicburt 24-08-2011
Geschreven voor: LG HR400

Vorig jaar aangeschaft en niets dan ellende met dit ding(speler zou ik het niet noemen)
Afstandbediening werkt niet helemaal,dus waarom al die poespas als de helft er niet van werkt
Reeds 2x terug gestuurd naar LG en die zeggen dat alles naar behoren werkt
Uiteindelijk een ander apparaat gekregen maar ook die werkt niet zoals ze beschrijven
Digitale tv komt niet door en dat terwijl er al lang digitale tv is en de EPG werkt ook niet
Als je opneem zoals je het zelf wil zit je naar halve beelden te kijken
LG zegt dat je hem dan op 16.9 moet zetten maar als ik dan gewone tv kijkt zie ik halve gezichten
Ook zeggen ze dat ik hem op XP moet zetten
Waarom dan LP en dergelijke er op?als je ze niet kunt gebruiken?

Kortom:
Als je een goede en dus geen mooie speler wil

NEEM DEZE DUS NIET
Is rijp voor de schroothoop en zoals zovelen zeggen,
LG helpt je tot zover ze kunnen en dat is bijzonder maar dan ook BIJZONDER weinig
Je kunt beter een goedkopere kopen met minder mogelijkheden(ze werken toch niet)dan heb je ook niet het idee als hij niet goed werkt dat je niet ge(naald en draad ) ben

Gert v O 11-02-2011
Geschreven voor: LG HR400

Sinds 8 febr in het bezit van de speler.
Het installeren van de zenders eenvoudig.
Het omgaan met het menu is bijzonder gebruikers vriendelijk.
Uitstekende beeldkwaliteit (zelfs met analoog signaal)
Bijgeleverde user manual is overzichtelijk en is in heldere gebruikers taal geschreven.
Kortom , een zeer goede aankoop waar ik veel plezier aan zal beleven.

Gert

Randy11 02-03-2010

----------Update review, 2-3-2010-----------
LG geschreven dat ze op alle tekortkomingen van dit product en vooral op hun service maar eens moeten reageren...hopelijk durven ze hier een fatsoenlijk antwoord op te geven. Ben benieuwt...anders de consumentenbond maar eens inlichten. Wie doet ermee? Onze HR400 werkt overigens prima in combinatie met UPC het is inderdaad wel waar dat als je een recorder van UPC huurt je minder aansluit problemen hebt (heb nu zelf alles uit moeten zoeken) en EPS werkt niet...ook verlaag je het aantal uren opname als je op hoge resolutie wilt opnemen, de lage resolutie is echt niet wenselijk dat is alsof je door een wazige bril kijkt...blue ray, en dvd upscaling en youtube werken prima al zou ik bij de You tube functie liever een abc op mijn afstandsbediening willen...

----------1e review, 19-1-2010-----------
Inmiddels tel. contact gehad met LG die helpen je niet echt verder. Contact opgenomen met de verkoper (mediamarkt rotterdam) die konden mij alles duidelijk uitleggen!...digitaal opnemen via AV2 sluit de decoder van UPC met scart aan op de LG en gebruik knopje AV op de afstandsbediening (zie ook gebruikershandleiding) de decoder moet dan wel op het goede net en aan staan...EPG mogelijk door een split te maken en een analoge (UPC coax kabel) direct naar de LG te maken voordat de coax kabel in de decoder gaat. You tube werkt goed. Wel jammer dat er geen abc onder de cijfers zit op de afstandsbediening.

Kortom het product heeft veel mogelijkheden in huis en is op zich een prima product met hoge kwaliteit! Helaas werkt het product niet allemaal zoals de fabrikant het graag zou zien dit komt door de NL kabelaansluitingen. Het is lastig om de LG HR400 goed aan te sluiten. Het was voor mij zeer teleurstellend dat de medewerkers van LG mij hierbij niet hielpen!!!

melker2 27-02-2010
Geschreven voor: LG HR400

Door de drie in 1 en de daardoor bespaarde ruimte en minder Kabels omdat ik in mijn TV de Ziggo module heb, heb ik deze LG gekocht. Dan verwacht je wel als je zo'n apparaat koopt dat je ook de digitale kanalen er op kan krijgen, anders is zo'n apparaat een beetje zinloos om aan te schaffen, dan kun je ook beter een gewone HDD recorder kopen. LG maakt zich er te makkelijk van af als ik de reviews lees, ze moeten gewoon zorgen door een update of upgrade, dat b.v. E.P.G. het gaat doen en de digitale kanalen, want bijna iedereen heeft tegenwoordig digitale TV. Ik vind dit een beetje kopers bedrog.De degelijkheid kan ik nog niets van zeggen.

Klaas90 19-01-2010

Vormgeving
==========
Het is een prachtig apparaat met 2 mooie klepjes die de lade en de display met extra aansluitingen aan het oog ontrekken. Sierlijk en strak, passend bij mijn Onkyo TX-SR607 en UPC mediabox. De afstandsbediening is weinig flitsend maar functioneel.

Degelijkheid
============
Ik heb het apparaat van onder tot boven bekeken en zelfs de kap verwijderd om de binnenkant te bekijken.

Er zit een Hitachi CinemaStar P7K500 harde schijf in. 160 GB, IDE ATA133 aansluiting en draait op 7200rpm. Het is een extra stille schijf, bedoeld voor langdurig gebruik in home-video toepassingen.

De Blu-ray unit heeft een SATA aansluiting. Verder is er weinig aan te herkennen.

De rest is netjes ingedeeld en op de belangrijke chip zit een groot koelblok.

Warmteproductie
===============
Het apparaat heeft geen lawaaiige fan's maar een koelblok op de belangrijkste chip. Desalniettemin wordt hij vrij warm en zou je hem uit de buurt van andere apparatuur moeten houden. Hij lag eerst vrij dicht op mijn Onkyo TX-SR607 receiver, maar je had een ei kunnen bakken op de hardeschijf, dus dat leek mij niet de bedoeling. De afstand is nu groter en hij is nu lauw.

Geluidsproductie
================
Welke geluidsproductie? Je hoort wel wat dingetjes bij het inschakelen, maar dat is alleen als er actie is. Zodra hij staat te wachten of staat te spelen is hij vrijwel onhoorbaar. Super dus!

Gemak
=====
Ik kan er vrij kort over zijn; het is een fantastisch apparaat die precies doet wat ik er van verwacht had. EPG boeit mij niet. Ik heb onze UPC decoder aangesloten op de SCART ingang. Opnemen via timer is koekje. Terugkijken if eveneens een makkie en als je het kijken later wilt oppakken waar je gebleven bent, dan moet je een marker aanbrengen tijdens het afspelen.

Wel is het even nog wat zoeken in de menu's en wanneer je welke opties je hebt. Ben hier ook nog aan het ondekken. Soms springt hij over items heen die dan zeker niet beschikbaar zijn. Ik heb er een USB stick op aangesloten en toen kwamen er al meer opties bij.

Vanaf de USB-stick kon ik foto's, MP3's en filmpjes afspelen, MITS je in het menu de juiste optie selecteert! Simpelweg MP3 selecteren en dan door de stick bladeren verbergt alle overige niet-MP3 bestanden. Idem wanneer je films zoekt. Dan zul je geen foto's zien staan. Een weetje dus. Diashow van foto's gaat keurig. Afspelen van de rest ook.

De afstandsbediening is wel duidelijk, al had 'Home' misschien beter 'Menu' geheten.
Voor mijzelf allemaal niet belangrijk, want ik bedien hem via een Logitech Harmony 885. Iedere knop die je wenst kun je zelf toevoegen dus perfect te tunen. Aanrader!

Kwaliteit
=========
Tjah, Blu-ray .. dus wat wil je? Dit is op onze 32" Philips LCD televisie een genot, maar ik had al eerder HD opnames gezien (mkv-films van internet). Het geluid, de surround met True-HD is magisch! Dat is wel wat puzzelen en studie van de instellingen waard. Opname op SCART ingang is iets mindere kwaliteit dan waarop ik het op de TV ontvang en wat fellere, vollere kleuren, maargoed. Mogelijk ligt dit aan onze UPC decoder en overdrijft hij het VCR signaal een beetje in de hoop dat het dan wat sprankelender lijkt. Ach boeiend. Goed te doen!

Uitbreidbaarheid
================
Ik zie geen reden waarom je de 160GB schijf niet zou kunnen verruilen voor een grotere schijf, mits hij over een IDE poort beschikt. Tegenwoordig is alles SATA immers. Hij is met wat voorzichtigheid prima te verwijderen. In het menu van de speler is een optie om de schijf te formatteren. Dit is het eerste wat je met een andere schijf zou moeten doen, maar daarna zou hij hem wel moeten herkennen.

Wat lukt nog niet?
==================
Bestanden kopiëren van harde schijf naar USB disk/stick is volgens mij geen optie. Maar waarom zou je dat willen? Een opname zonder reclame is te bewerkelijk en dan is downloaden gemakkelijker. Andersom idem, maar afspelen vanaf USB-stik/disk is dan ook weer geen probleem, dus ook niet nodig.
Een opname op DVD branden kan natuurlijk ook niet, want het is een lezer, geen brander. Maar who-cares.

Als je écht bestanden wilt overzetten, zul je de HDD moeten uitbouwen. Ik weet nog niet met welke indeling men de schijf geformateerd heeft. Het kan NTFS zijn, maar waarschijnlijker is het een Linux formaat zoals Ext2 of Ext3. Met Windows kun je die niet inlezen. Een Live-DVD van Ubuntu draait er echter zijn hand niet voor om.

Conclusie
=========
Aanrader! Maar bedenk wel wat hij wel kan en wat hij niet kan zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

rob3823 29-08-2009

-----------Update review, 29-8-2009-----------
Van LG niets meer gehoord en het apparaat dan maar omgewisseld met de BD370.
Maar dan nog even over de HR400: opgenomen programma' s moet je in één keer kijken, halverwege ophouden en het apparaat uitzetten om een dag later het vervolg te zien kan dus niet. Je moet dan weer van voren af aan beginnen. You tube werkt niet i.v.m. overbelast netwerk, heeft de BD370 ook maar die kent een update die dit probleem verhelpt. De EPG werkt niet bij digitale tv via de kabel. Wat mij betreft kent deze variant met harde schijf dus (nog) teveel nadelen. Een losse recorder biedt voor mij meer voordelen. nadeel is wel dat je er weer een apparaat bij hebt, terwijl ik dit juist wilde voorkomen. V.w.b. geluid: stel vooraf alles eerst goed in, ook met HDMI. Alles staat namelijk standaard in stereo voorgeprogrammeerd.

-----------1e review, 27-8-2009---------
Deze recorder heb ik zaterdag gekocht bij BCC en maandag al weer omgeruild voor een ander exemplaar, na de helpdesk van LG te hebben gesproken. Bij mij werkte de EPG ook niet en nu met dit ander nieuwe exemplaar ook (nog) niet. Na een programma (te vroeg) te hebben opgenomen zou het mogelijk moeten zijn om 1 of 5 minusten voor- of achteruit te spoelen beide apparaten kennen alleen de 5 minuten optie. Ook is you tube niet mogelijk omdat het netwerk overbelast zou zijn. Opmerkelijk omdat mijn computers uit stonden en de router dus alleen de HR400 hoefde te bedienen. In dit forum zou dit op te lossen zijn door een update uit te voeren, maar die is er (nog) niet volgens het apparaat. Niet zaligmakend dus. Mijn dvd-recoreder van Pioneer kwam je als gebruiker wel veel meer tegemoet in gebruiksgemak. Ik overweeg nu om de HR400 maar om te ruilen voor de BD370. Zelfde apparaat, maar dan zonder harddisk. Momenteel studeert LG op mijn bevindingen en nemen zij een dezer dagen contact met me op. Indien er positieve ontwikkelingen te melden zijn, zal ik daarover berichten.

bolle 20-07-2009
Geschreven voor: LG HR400

perfect apparaat voor de functies die ik wil. Zeer goede Blue Ray speler waarbij de beeldkwaliteit op onze LG 37LH5000 fenomenaal is. Opnamefunctie is bij ons bedoeld om series op te nemen en dergelijke dus als dat niet in HD-kwaliteit is vind ik dat geen probleem. Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over de kwaliteit van de opnames van het analoge signaal.... misschien speelt hier de progressive scan functie een belangrijke rol....